06/10/2017

U premiu Nobel di a cunneria stà in Corsica

Sei fiamminghi ("flamants roses") sò stati pigliati à fucilate in a riserva di Chjurlinu. A cunnerizazione di a Corsica cuntinuveghja di fà i prugressi maiò. U cunsigliu dipartimentale di Corsica suprana hà purtatu lagnanza. Sò sei l'acelloni emblematichi chì sò stati pigliati à fucilate intornu à u stagnu di Chjurlinu, in a riserva naturale.

21/09/2017

Dop'à u focu, trà Biguglia è Olmeta

L'unica qualità di u focu hè ch'ellu mette à palesu e vistighe di u passatu. Trà Biguglia è Olmeta di Tuda vi si pare d'esse nant'à a Luna. Ma quindi è culandi, un'aghja, un pagliaghju, un stazzu, una casetta ci rammentanu ch'ella c'era una vita per sti lochi oghje abandunati. U paisaghju trà u Nebbiu è l'antica pieve d'Ortu (Biguglia, Furiani, Bastia...) hè impressiunante. L'ersicciu si stende da a muntagna à a piaghja è ci vuleranu parechji anni per permette à a natura di ricustituiscesi. Si pò teme fiumare è disguasti cù e forte pioge chì faleranu in i mesi à vene.

18/10/2017

"Vous croyez que c'est la langue corse qui va régler le problème du chômage ?"

Tamanta rabia ! Oghje hè esciutu u misincu in lingua corsa di Corse-Matin. È hè statu un festivale d'odiu à u forum di RCFM contr'à a sta povera lingua. Ma perchè ? Oghje avemu dunque salutatu a nascita di "U Nutiziale", u giurnale misincu in lingua corsa di Corse-Matin, in appicciu di u cutitianu. Sò rare e bone nutizie (sopr'à tuttu pè a lingua corsa), è per una volta ci hè di chè ralegrassi. Infine, pensavamu.

17/10/2017

A Corsica, campione di Francia pè e residenze segundarie

Di e regione francese, hè a Corsica chì hà a prupurzione a più forte di residenze segundarie. U fenomenu ùn hè micca propiu à u nostru paese. Di regule tocca e regione liturale o assuliate, ma dinù a muntagna, cum'è certe valle di Savoia o di Sguizzera. Circà di parlanne di manera scentifica, hè l'oghjettivu di u libru Le phénomène de résidentialisation dans les régions périphériques de l'Union Européenne publicatu da una fundazione auropea, u Centre Maurits Coppieters, a fundazione di l'ALE (Alliance libre européenne), Arritti è Le Peuple Breton. U studiu prupone d'apparagunà e situazione di a Corsica, di a Brittagna, di u Paese Gallese, l'isule Baleare. N'avemu parlatu cù Antonia Luciani, geografa urbanista chì hà codirettu u studiu è chì hè dapoi pocu cunsigliera territuriale Femu a Corsica.

22/09/2017

A maglia di Bastia in e 50 più belle di a storia

D'accordu, u Sporting hè in quinta divisione è u futbol d'oghje un affare di soldi. Ma ch'ella piaci o micca, stu club hè entratu in a legenda di u ballò. U giurnale inglese FourFourTwo hà classificatu e 50 più belle maglie, è quella di u SECB hè nuvesima. A glassa. Ùn hè micca A Piazzetta chì a dice. Hè u giurnale inglese FourFourTwo, è truverete ch'ella hè ancu più macca. In a so lista di e 50 maglie e più belle, ci hè quella di Bastia. In nuvesima pusizione. Anu sceltu quella di a stagione 1978-79, cun stu cumentu : No sponsor, just a giant version of the club's Corsican crest and acronym dominating this adidas delight.

27/09/2017

Video : u Sporting, una crisa senza fine

A storia di u Sporting Club di Bastia, hè una crisa senza fine, è una rinascita permanente. Muntagiu di u filmettu : PFC (cù a participazione di Bill Murray).

10/10/2017

Pierre-Jo Ferrali : "scrive in corsu hè una forma di sadomasuchisimu"

Hè surtitu « Austina », u segondu rumanzu di Pierre-Jo Ferrali (edizione Albiana). Ne avemu prufitattu per cuntrastà cun ellu di u so libru è di u sguardu senza cuncessione ch'ellu porta nant'à a sucetà corsa. Pierre-Joseph Ferrali, 44 anni, hè insignante di lingua è cultura corsa. Hà publicatu un libru di traduzzione di canzone di Georges Brassens (i[Brassens, puemi è canzone]i, ed. Colonna, 2008), una racolta di nuvelle (i[Davanti à u focu chì more]i, ed. Colonna, 2010). U so primu rumanzu si chjama [Fintantu chì l’erba crescerà...]url:http://www.albiana.fr/fintantu-chi-l-erba-crescera.html (Albiana, 2014), traduttu in francese sott'à u titulu [Aussi longtemps que l’herbe poussera]url:http://www.albiana.fr/aussi-longtemps-que-l-herbe-poussera.html (sempre ind'è Albiana). Eccu dunque à [Austina]url:http://www.albiana.fr/austina.html, u so segondu rumanzu.

29/09/2017

"Couché" di Battì, 40 anni dopu

L'evenimenti in Catalogna anu ispiratu à Battì. U disignadore hà adattatu u so famosu "couché !" publicatu in l'anni settanta. U dissegnu hè statu publicatu [nant'à a so pagina Facebook]url:https://www.facebook.com/batti.manfruelli?fref=ts